W ostatnich czasach szczególnie istotne stały się nowe możliwości promowania swoich usług w sieciach społecznościowych. W dobie Facebooka, Snapchata i Instagrama praktycznie każdy może zaprezentować swoje umiejętności potencjalnym odbiorcom swoich produktów lub usług. Rodzi to oczywiście zupełnie innego rodzaju problemy i skutkuje zupełnie innymi zachowaniami w zakresie promocji i działań marketingowych.
Ponieważ każdy jest w stanie dotrzeć do wybranej przez siebie grupy odbiorców, stąd i konkurencja staje się czymś zupełnie naturalnym. Podobnie ma się oczywiście sprawa z identyfikacją wizualną, przez co projektowanie logo staje się takim samym produktem rynkowym i usługą jak chociażby nowa płyta popularnego wykonawcy czy obraz znanego artysty. Inna jest skala, ale środki marketingowe pozostają niezmienne niezależnie od budżetu.
Wynika to oczywiście z tego, że praktycznie każdy jest w stanie dzisiaj wykupić reklamę internetową i dotrzeć w ten sposób do swoich potencjalnych klientów. Jeżeli tylko dysponujemy odpowiednio dużym budżetem na reklamę w internecie, możemy rywalizować z największymi graczami na rynku – w dzisiejszych czasach dostęp do mediów stał się praktycznie nieograniczony i praktycznie każdy może wykorzystać je do promocji swoich produktów.
Wszystkie elementy wiążące się z identyfikacją wizualną firmy oraz marketingiem są w stanie wydatnie pomóc w realizacji naszej strategii marketingowej. Internet oferuje pod tym kątem praktycznie nieograniczone możliwości i warto je wykorzystać. Aby to osiągnąć musimy jednak bardzo dokładnie poznać specyfiką medium w którym chcemy się promować.